اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

با هدف نشر اخبار مربوط به معلمان عزیز و تجزیه و تحلیل رخدادهای آن این وبلاگ ایجاد شده است، امیدواریم مورد استقبال قرار گرفته و بتوانیم مشکلی را از مشکلات آموزش و پرورش و معلم را حل کنیم.

بایگانی
جا بجایی مدیران ادارات آموزش و پرروش به علل سیاسی، کمبود مدارس در روستا، عدم توزیع درست نیروها و بسته شدن برخی مدارس در شهرستان‌ها به علت نبود معلم و استفاده از بازنشسته ها از جمله مواردی است که نماینده‌ها خواستار پاسخگویی وزیر آموزش و پرروش به آنها هستند.

به گزارش سرویس فرهنگی خبرنگار خبرگزاری خانه ملت بر اساس دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به منظور پاسخگویی به سؤالات موسی غضنفرآبادی، حمیدرضا پشنگ، فتح‌الله حسینی و محمد حسن آصفری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور پیدا خواهد کرد.

عدم شایسته سالاری و استفاده از بازنشسته‌ها به جای نیروهای جوان

موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه رهبری فرموده‌اند «نگاه سیاسی و جناحی به آموزش و پرورش سم است» اما متاسفانه این نگاه در آنجا دیده می‌شود، گفت: این موضوع و همچنین حذف نیروهای انقلابی و مومن و به کار گماشتن نیروهای افراطی و سیاسی در آموزش و پرورش موضوع مهم دیگر است که وزیر آموزش باید درباره آن توضیح دهد.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تربیت دانش‌آموزان سهل‌انگاری‌های مشهودی صورت می‌گیرد، افزود: از آنجا که در شهرستان بم مدارس کلنگی و نامناسب زیاد است و دولت، کمتر برای ساخت مدارس و نوسازی آنها تلاش کرده سوالاتی دراین رابطه از وزیر پرسیده می‌شود.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس ادامه داد: عدم شایسته سالاری و استفاده از بازنشسته‌ها به جای نیروهای جوان و موضوع طرح رتبه‌بندی معلمان که هنوز به صورت کامل اجرا نشده، دیگر سوالات و موضوعاتی هستند که درباره آن‌ها از وزیر پرسش خواهد شد. 

مدارس کپری و کانتینری در برخی مناطق

همچنین عبدالکریم رجبی در رابطه با سوال خود از فانی به خانه ملت گفت: در حوزه ساخت و ساز مدارس به ویژه در شهرستان مینودشت کاستی‌هایی دیده می‌شود و هنوز در برخی روستاها دانش‌آموزان در مدارس کپری یا کانتینر درس می‌خوانند.  

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: یکی دیگر از سوالات من درخصوص کمبود نیرو در آموزش و پرورش است و با توجه به اینکه وزیر اعلام کرده 26 هزار نفر مازاد نیرو دارد اما هنوز در مناطق محروم به علت کمبود نیرو، مدارس تعطیل می‌شوند و این اتفاق منجر به لطمه به تحصیل دانش‌آموزان شده است؛ لذا از وزیر سوال خواهم کرد چرا نمی‌تواند به درستی نیروها را توزیع کند؟

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در برخی از استان‌ها مدیرکل آموزش و پرورش با اغراض سیاسی روئسای ادارات را جا به جا کردند که باید مشخص شود هدف از این جابه‌جایی‌ها چیست؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی