اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

با هدف نشر اخبار مربوط به معلمان عزیز و تجزیه و تحلیل رخدادهای آن این وبلاگ ایجاد شده است، امیدواریم مورد استقبال قرار گرفته و بتوانیم مشکلی را از مشکلات آموزش و پرورش و معلم را حل کنیم.

بایگانی

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی، درخصوص جلسه دو روز قبل کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی با علی اصغر وزیر آموزش و پرورش، گفت: فانی در جلسه روز گذشته 7 مهرماه گزارش درباره روند پروژه مهر و بازگشایی مدارس به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه داد.

بازگشایی مدارس در مهر امسال

وی ادامه داد: سال تحصیلی جدید با ثبت نام و حضور حدود 13 میلیون دانش آموز با برنامه ریزی های انجام شده، آغاز شد. اعتقاد وزیر آموزش و پرورش این بود که حدود 400 هزار دانش آموز در سال تحصیلی 95-94 افزایش یافته است که این دانش آموزان از دانش آموزان پایه اول و برخی از بازماندگان از تحصیل بوده اند.
 
خسروی سهل آبادی افزود: وزیر آموزش و پرورش معتقد بود که مهر امسال بازگشایی مدارس موفقیت آمیزتر از سال های پیشین بوده است.
 
پرداخت نشدن پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش
 
وی اضافه کرد: یکی از سوالاتی که نمایندگان از فانی داشتند در خصوص پرداخت نشدن پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش بود که این پاداش در اکثر وزارت خانه ها پرداخت شده اما به دلیل پرداخت نشدن آن در وزارت آموزش و پرورش باعث نارضایتی فرهنگیان و نمایندگان شده است.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فانی در جواب نمایندگان مجلس گفت که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیگیر این موضوع هستم و امیدوارم به زودی پاداش بازنشستگان فرهنگی پرداخت شود.
آزمون استخدامی
 
وی اضافه کرد: بحث دیگر نمایندگان مجلس در خصوص آزمون استخدامی آموزش و پرورش بود که در آن 5 هزار استخدام صورت می کیرد اما 180 هزار نفر در آزمون شرکت کرده اند.
 
به گفته خسروی سهل آبادی این موضوع یک زنگ خطر برای تمام مسئولین است که باید به آن توجه داشته باشند تا با جذب معلم از طریق آزمون ها و آموزش آن ها در دوره های مهارتی به عنوان یک سال نظام جذب فرهنگیان افزایش و مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ها حل شود.
 
جذب مربیان پیش دبستانی
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در موضوع جذب مربیان پیش دبستانی ها که از فانی سوال شد او اینگونه پاسخ داد که براساس مصوبه مجلس باید در مناطقی که به این مربیان بر پایه جنسیت و رشته نیاز است، به کار گرفته شود و تاکید کرد که پیگیر این موضوع است.
 
نظام رتبه بندی فرهنگیان
 
وی خاطرنشان کرد: در بحث رتبه بندی که از مهرامسال کلید خورده است و احکام آن در حال صدور است، فانی توضیح داد 70 درصد از احکام رتبه بندی معلمان صادر شده است. این موضوع گام موثری برای آموزش و پرورش است اما اشکالات آن باید در بودجه سال 95 رفع شود.
 
 واگذاری مدارس به بخش خصوصی
 
خسروی سهل آبادی ادامه داد: بر اساس قانون بودجه 94، واگذاری مدارس به بخش خصوصی ممنوع است اما در برخی مناطق این موضوع اتفاق افتاده و باعث نارضایتی نمایندگان شده است. این موضوع نیز در جلسه روز گذشته از وزیر آموزش و پرورش پرسیده شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی