اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

با هدف نشر اخبار مربوط به معلمان عزیز و تجزیه و تحلیل رخدادهای آن این وبلاگ ایجاد شده است، امیدواریم مورد استقبال قرار گرفته و بتوانیم مشکلی را از مشکلات آموزش و پرورش و معلم را حل کنیم.

بایگانی

۳۰ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۴
آبان
۹۴

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی حادثه تروریستی در پاریس تمام مدارس و دانشگاه های این شهر تعطیل اعلام شدند و همچنین تمام فعالیت های گروهی دانش آموزان و دانشجویان در خارج از مدرسه و دانشگاه تا آخر هفته ممنوع شد.

به گزارش پانا، در حملات تروریستی پاریس، بیش از 200 نفر زخمی شده اند که حال 80 نفر آنان وخیم است. بیشتر حملات در سالن کنسرت و تعداد زیادی از رستوران ها در شرق پاریس روی داد.

یکی از حملات نیز در استادیوم ملی فرانسه در شمال پاریس روی داد. چهار نفر از مهاجمان به کنسرت باتاکلان کشته شده اند که سه نفر از آنها خود را به وسیله کمر بند انفجاری منفجر کرده اند.
 
در حال حاضر پاریس در وضعیت غیرعادی و کاملا امنیتی به سر می برد.
 
  • معلم
۲۴
آبان
۹۴

رسول خضری با اشاره به مدیریت منابع در طرح تحول سلامت اظهار داشت: دو مشکل در حوزه سلامت داریم. سطح یک حوزه سلامت که شامل پزشک عمومی، بهورز و پرستار می شود 80 درصد بار سنگین حوزه سلامت را به دوش دارد اما 20 درصد منابع را در اختیار دارد و 80 درصد منابع برای پزشک متخصص و فوق تخصصی می رود که از قضیه منتفع می شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در وزارت بهداشت مدیریت منابع نداریم، گفت: وزارت بهداشت در سطح اول با هزینه های بسیار کمتر سرمایه گذاری می کند اما اعتقاد داریم که در سطح یک هر کاری انجام شود، سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان است و باید به پیشگیری از بیماری ها اهمیت ویژه ای دهیم.

  • معلم
۲۴
آبان
۹۴

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش ازامضای توافق نامه سه جانبه وزارت آموزش و پرورش، صندوق بازنشستگی کشوری وکانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت به منظور ارائه خدمات به فرهنگیان بازنشسته خبر داد.

سید محمد بطحایی اظهار کرد: در راستای تسهیل خدمات دستگاه های اجرایی و کاهش خدمات سفر، چهارده عنوان خدمت دولتی  به دفاتر شهری و روستایی پیشخوان دولت ، واگذار خواهد شد تا به شکل شایسته در اختیار فرهنگیان بازنشسته قرار گیرد.

  • معلم
۲۴
آبان
۹۴
همزمان با برگزاری همایش بزرگداشت میرسیدعلی همدانی هنرستان 45 کلاسه میرسیدعلی همدانی با حضور هیأتی از تاجیکستان و مسئولین استان افتتاح شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان همدان، زیربنای کل ساختمان هنرستان میرسیدعلی همدانی را چهار هزار و 991 مترمربع و زیربنای ساختمان آموزشی این بنا چهار هزار و 895 مترمربع، موتورخانه 96 مترمربع و محوطه‌سازی پنج هزار و 800 مترمربع است.

بر این اساس؛ این هنرستان دارای ظرفیت هزار و 200 دانش‌آموز و 45 باب اتاق و کلاس، سه باب آزمایشگاه، یک باب سالن اجتماعات، یک کتابخانه و دو کارگاه است و گفتنی است تا کنون اعتباری افزون بر 38 میلیارد ریال در این هنرستان هزینه شده است.
  • معلم
۲۴
آبان
۹۴

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: طرح ˝کندوی کتاب˝ در این هفته ابلاغ شده و از هفته آینده در مدارس متوسطه دوم اجرا می‌شود.

حامد علامتی امروز یک شنبه 24 آبان ماه در جمع خبرنگاران، درباره طرح کندوی کتاب، گفت: هر انجمن اسلامی در هر مدرسه یک کندو از شیرین‌ترین کتاب‌های روز دانش‌آموزی را گردآوری و مطالعه می‌کند و شهدگیری یا خلاصه کتاب را به سایر دانش‌آموزان در مقاطع خاصی از سال ارائه می‌دهد.

  • معلم
۲۴
آبان
۹۴

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: نحوه و روش چگونگی انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان در مدارس در دوره جدید در حال بررسی در شورای عالی آموزش و پرورش است و به زودی این موضوع ابلاغ خواهد شد که انتخاب رشته تحصیلی هنرجویان بر اساس معدل باشد و یا در مدارس استعدیابی صورت بگیرد.

سید مصطفی آذرکیش در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان در مدارس استعدادیابی می شود و یا بر اساس معدل آن ها خواهد بود، گفت: در جامعه اشتغال مهم تر از اخذ مدرک تحصیلی است گزارشات نشان داده که بیشتر ورودی های آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای که زیر نظر وزارت کار و سازمان فنی و حرفه ای هستند، آموزش های مهارتی می بینند. چه بهتر است که این آموزش ها برای هنرجویان باشد تا سرمایه ملی بهتر تربیت و آموزش ها منجر به توسعه پایدار شود.

  • معلم
۲۲
آبان
۹۴

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم و دبیران آموزش و پرورش علاقمند در حوزه کارآفرینی می توانند در دوره کارآفرینی دانشگاه تهران شرکت کنند.

علی زرافشان گفت: 2 هزار و 800 معلم و دبیر آموزش و پرورش در طرح ملی کاشف شرکت کردند که از بین آن ها افرادی که ویژگی کارآفرینی بیشتری دارند انتخاب شده و در فضای مجازی شرکت می کنند تا بتوانند دانش آموزان برتر کارآفرین را در مناطق و استان ها مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهند .

  • معلم
۲۲
آبان
۹۴

 محمدحسین کفراشی در ششمین روز از بیست و یکمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از غرفه خبرگزاری پانا گفت: طبق قانون جامع ایثارگری که دوشنبه تصویب شد مقرر شد به ایثارگران بالای 25 درصد خدمات آموزشی ارائه شود.


گفتنی است؛ بیست و یکمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 16 تا 22 آبان در محل مصلی تهران در حال برگزاری است.
 

  • معلم
۲۱
آبان
۹۴

مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کار و دانش از غرفه پانا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها بازدید کرد.

سیدمصطفی آذرکیش در ششمین روز از بیست و یکمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از غرفه خبرگزاری پانا گفت: یکی از سیاست های دفتر فنی و حرفه ای و کار و دانش آموزش همراه تولید برای کارآموزان است که در سال تحصیلی جاری و آینده به عنوان یکی از اولویت های برتر در دفتر کار و دانش دنبال خواهد شد.

گفتنی است؛ بیست و یکمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 16 تا 22 آبان در محل مصلی تهران در حال برگزاری است.
  • معلم
۲۱
آبان
۹۴

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:هدف شاخه کاردانش تربیت نیرو متخصص کارگاهی است و مدیران با توجه به کمبودهای پیش رو به شکلی آموزشگاه را مدیریت کنند که خللی در روند پیشبرد اهداف بوجود نیاید.

براتعلی حاتمی درگردهمایی مدیران کاردانش استان با مطرح کردن؛طرحی به عنوان تجربه اندوزی از سایر هنرستانها با بازدید از هنرستان های موفق مجاور تحت عنوان "سلام همسایه "از کلیه مدیران و مسئولین خواست تا با کسب تجربه و عملکردهای مثبت آموزشگاه مشابه در زمینه فعالیت که در مجاورتشان می باشد بتوانند مشکلات پیش رو را راحت تر مرتفع سازند.

وی در راستای ارتقای مدیریت آموزشگاهی دقت در انتخاب معاونان شایسته را امری ضروری خواند.

  • معلم