اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

با هدف نشر اخبار مربوط به معلمان عزیز و تجزیه و تحلیل رخدادهای آن این وبلاگ ایجاد شده است، امیدواریم مورد استقبال قرار گرفته و بتوانیم مشکلی را از مشکلات آموزش و پرورش و معلم را حل کنیم.

بایگانی

درصد منابع حوزه سلامت به جیب پزشکان می رود

يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۰۲ ب.ظ

رسول خضری با اشاره به مدیریت منابع در طرح تحول سلامت اظهار داشت: دو مشکل در حوزه سلامت داریم. سطح یک حوزه سلامت که شامل پزشک عمومی، بهورز و پرستار می شود 80 درصد بار سنگین حوزه سلامت را به دوش دارد اما 20 درصد منابع را در اختیار دارد و 80 درصد منابع برای پزشک متخصص و فوق تخصصی می رود که از قضیه منتفع می شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در وزارت بهداشت مدیریت منابع نداریم، گفت: وزارت بهداشت در سطح اول با هزینه های بسیار کمتر سرمایه گذاری می کند اما اعتقاد داریم که در سطح یک هر کاری انجام شود، سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان است و باید به پیشگیری از بیماری ها اهمیت ویژه ای دهیم.


وی ادامه داد: پیشنهادی به وزارت بهداشت در رابطه با توجه به سطح یک حوزه سلامت ارائه دادیم و جلساتی هم برگزار شد که امیدواریم منابع مشخص شود و یک وحدت رویه برای خدمات سطح یک و دو شکل بگیرد. وزارت بهداشت در سطح یک نباید فقط به پزشک توجه کند. پیشنهاد ما به شورای راهبردی وزارت بهداشت ارائه شده است. در حال حاضر در تمام دنیا محور حوزه سلامت به سمت پیشگیری و فرهنگسازی است.


این نماینده مجلس با تأکید بر اهمیت دستیابی به مساله عدالت در سلامت گفت: نحوه هزینه کرد منابع باید مشخص شود. دو تضمین برای موفقیت طرح تحول سلامت وجود دارد که در صورت دستیابی به آن می تواند به راه خود ادامه دهد. یک اینکه منابع پایدار داشته باشد و امنیت شغلی برای افراد سطح یک برقرار شود و دوم اینکه باید در طرح تحول به سمت تحول آموزشی و نگرش به سطح یک پیش برود.
  • معلم

حوزه

سلامت

پزشک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی