اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

با هدف نشر اخبار مربوط به معلمان عزیز و تجزیه و تحلیل رخدادهای آن این وبلاگ ایجاد شده است، امیدواریم مورد استقبال قرار گرفته و بتوانیم مشکلی را از مشکلات آموزش و پرورش و معلم را حل کنیم.

بایگانی


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انتقال معلمان از دبیرستان به دوره ابتدایی، گفت: برای اینکه تبعیضی بین فرهنگیان نباشد تمام نیروهای متوسطه یک و دو را بر اساس شاخص‌هایی امتیازبندی کرده‌ایم و با نظر خودشان، ساماندهی را انجام دادیم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه همایش «مهر پایداری» تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران آموزش و پرورش منطقه 6 تهران که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد در پاسخ به این پرسش که « چرا معلمان با کلاس‌های شلوغ به ویژه در دوره اول متوسطه روبه‌رو شده‌اند؟»، اظهار داشت: قاعدتاً نباید مشکلی به لحاظ تراکم داشته باشیم چرا که در بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی حداکثر تراکم در کلاس درس را مشخص کرده‌ایم و میزان آن در دوره‌های مختلف متفاوت است.

فانی افزود: طبیعی است که ممکن است موارد استثنایی وجود داشته باشد که با گذشت یکی، دو هفته از سال تحصیلی بررسی می‌شود و وقتی در کل کشور بیش از 520 هزار کلاس درس داشته باشیم، ممکن است تعدادی کلاس باشند که از حالت استاندارد به لحاظ ظرفیت دانش‌آموزی خارج باشند که ظرف یکی، دو هفته جبران شده و مشکل حل می‌شود.

* مشکل توزیع شیر در مدارس نداریم

وزیر آموزش و پرورش در خصوص گذشت 6 روز از آغاز سال تحصیلی و توزیع نشدن شیر مدارس گفت: وقتی سازمانی بخواهد دوباره تجدید حیات کرده و راه‌اندازی شود، طول می‌کشد و آموزش و پرورش دستگاه کوچکی نیست و توزیع شیر مشکلی ندارد و اجازه دهید تاریخ دقیق اعلام نکنم اما قاعدتاً باید در مهر شروع شود و از نظر اعتباری و تمهیدات نیز مشکلی نداریم.

وی در خصوص بوفه‌های مدارس و همکاری با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و اینکه آیا با شرکت‌هایی قرارداد بسته‌اید، گفت: سال گذشته که بحث بوفه مدارس با هماهنگی وزارت بهداشت سامان پیدا کرد، ارزیابی ما این بود که وضعیت بوفه‌ها بسیار بهتر شده و از ارائه محصولات و مواد غذایی که غیر استاندارد است، جلوگیری شده است و امسال نیز با کیفیت بهتر ادامه خواهد داشت؛ البته کار را به طور متمرکز انجام نمی‌دهیم و نمی‌شود با 105 هزار مدرسه به طور متمرکز قرارداد امضا کنیم.

فانی یادآور شد: مدرسه‌ها در چارچوب دستورالعملی که به آنها ابلاغ شده، خودشان اختیار دارند تا مواد غذایی را تهیه کرده و عرضه کنند.

* افزایش 80 میلیارد تومانی سرانه مدارس

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تبدیل زنگ ورزش مدارس به زنگ تفریح افزود: سال‌های پیش اینطور بوده است اما به تدریج این موضوع در حال تغییر است که زنگ ورزش جایگاه خود را پیدا کند و سال گذشته در قالب المپیادهای درون مدرسه‌ای شاهد بودیم بیش از 3 میلیون دانش‌آموز در آن شرکت کردند.

وی تصریح کرد: شرکت این تعداد دانش‌آموز در المپیادها نتیجه برنامه‌ریزی منسجم در درس تربیت بدنی است؛ در 105 هزار مدرسه ممکن است 10 تا 30 مدرسه باشد که در رابطه با ورزش ایده‌آل نباشند و ما نیز تأیید می‌کنیم و حجم آموزش و پرورش عظیم بوده و قابل قیاس با فعالیت‌های دیگر در کشور نیست.

فانی با بیان اینکه قریب به 50 میلیارد تومان سرانه بین مدارس توزیع شده است و در حال پیگیری هستیم، گفت: امسال در بودجه 200 میلیارد تومان سرانه مدارس پیش‌بینی شده است که از محل فروش گاز تأمین می‌شود اما توانسته‌ایم از محل‌های دیگر حدود 50 میلیارد تومان بودجه را در اختیار مدارسی که بیشتر به سرانه نیاز دارند، ابلاغ اعتبار کنیم و امیدواریم بقیه سرانه تأمین شود؛ سرانه در سال گذشته 120 میلیارد تومان بوده که امسال 80 میلیارد تومان افزایش داشته است.

* منتظر اعتبار هستیم تا در اختیار بازنشستگان قرار دهیم

 وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص نارضایتی معلمان دبیرستانی در انتقال به مدارس ابتدایی در ساماندهی نیروی انسانی گفت: وقتی که یک دوره تحصیلی از 4 پایه به 3 پایه تقلیل پیدا می‌کند تقریباً یک چهارم نیروی انسانی مازاد بر نیاز آن دوره تحصیلی خواهد بود و در برخورد با این مسئله دو روش داشتیم.

فانی اضافه کرد: یک روش این است که بگوییم نیروها بیکار باشند و رویکرد دیگر اینکه از این نیروها در دوره‌های دیگر استفاده کنیم که طبیعی است رویکرد دوم را انتخاب کردیم و برای اینکه تبعیضی بین فرهنگیان نباشد، تمام نیروهای متوسطه یک و دو را براساس شاخص‌هایی امتیازبندی کردیم و از بالاترین امتیاز با نظر خودشان ساماندهی را انجام دادیم.

وی ادامه داد: بنابراین گزارشی که داریم حاکی از آن است که همکاران ما نوعاً از عدالتی که سعی کردیم در توزیع نیروی انسانی اعمال کنیم، رضایت دارند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تأمین اعتبار برای پاداش بازنشستگان گفت: ما منتظر اعتبار هستیم تا در اختیار بازنشستگان قرار دهیم.

فانی در خصوص اینکه آیا مدارس قبل از تشکیل انجمن اولیا و مربیان می‌توانند وجه و کمکی از والدین دریافت کنند، خاطر نشان کرد: به صورت داوطلبانه اشکالی ندارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی