اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

با هدف نشر اخبار مربوط به معلمان عزیز و تجزیه و تحلیل رخدادهای آن این وبلاگ ایجاد شده است، امیدواریم مورد استقبال قرار گرفته و بتوانیم مشکلی را از مشکلات آموزش و پرورش و معلم را حل کنیم.

بایگانی

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت : اولویت ما در سال 94 پرداختن به سلامت دهان و دندان در دروه ابتدایی است و همچنین با توجه به کمبود ها ی نیروی انسانی 175 نفر مربی بهداشت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش جذب می شوند .


حسن ضیاءالدینی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: سال گذشته کارهای جدیدی را در حوزه سلامت وزارت آموزش و پرورش بنا نهادیم که یکی از آنها کلینیک های سیار دندانپزشکی در مدارس ابتدایی بود با توجه به اینکه در این دوره دانش آموزان از نظر دهان و دندان مشکلات زیادی دارند، در این کلینیک ها خدمات اولیه و پیشگیرانه به دانش آموزان ارائه می شود.

 

وی افزود:تفاهم نامه ای در همین زمینه با وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به امضا رسید و تعدادی از این کلینیک ها در مناطقی از کشور افتتاح شده است. همه مواد اولیه و حتی دستگاه ها به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد و کارهای پیشگیری در این زمینه انجام می دهیم.

 

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس شاخص جهانی" DMFT “میزان دندان ناسالم و کشیده شده هر دانش آموز زیر یک دندان است اما این آمار در ایران برای هر دانش آموز 5 دندان است، بنابراین لازم است که برای بهداشت دهان و دندان توجه بیشتری به دوره ابتدایی کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در بحث پیشگیری در پایه اول ابتدایی بارنیش و فلوراید تراپی انجام شده است و بنا داریم خدمات اولیه ای که نیاز است و تخصصی نیست در کلینیک های سیار توسط نیروهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام دهیم.

 

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت این پایگاه ها در تهران، شهر ری و رباط کریم انجام شده و به یاری خداوند سال تحصیلی جدید ادامه آن را در مناطق دیگر کشور خواهیم داشت .

 

ضیاءالدینی گفت: همه خدماتی که دانش آموزان ارائه می شود رایگان است و با آموزش هایی که برای مربیان بهداشت داریم آنها آموزش هایی برای دانش آموزان دارند.

 

وی یادآورشد : در بخش مربیان بهداشت کمبود نیروی انسانی داریم به همین منظور در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش 175 نفر به عنوان مربی بهداشت استخدام خواهند شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی