اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

با هدف نشر اخبار مربوط به معلمان عزیز و تجزیه و تحلیل رخدادهای آن این وبلاگ ایجاد شده است، امیدواریم مورد استقبال قرار گرفته و بتوانیم مشکلی را از مشکلات آموزش و پرورش و معلم را حل کنیم.

بایگانی

علی اصغر فانی اظهار کرد: مدیریت در آموزش و پرورش با منابع مالی کافی هنر بزرگی نیست ، ما در دوره ای شاهد بودیم که علیرغم داشتن منابع مالی مطلوب با اتخاذ تصمیماتی که چندان کارشناسی شده نبود مشکلاتی برای مدیران آینده ایجاد شد و امروز فشار زیادی بر بدنه مدیریت آموزش و پرورش وارد شده است.

وی افزود: امروز آموزش و‌پرورش براساس تدبیر و عقلانیت و  مطالعات کارشناسی اداره می شود ، امروز بر اساس داشته های امروز و اتفاقات آتی برنامه ریزی می کنیم.

وزیر آموزش و‌پرورش با بیان این که در دوسال گذشته زیرساخت های خوبی در آموزش و پرورش کشور با تلاش های مدیران بخش های مختلف این دستگاه ایجاد شده و از این پس باید منتظر خبر های خوبی در حوزه تعلیم و تربیت باشیم.

وی بابیان این که در شش ماه ابتدای امسال بیش از ۹۲ درصد اعتبارات عمرانی این بخش تخصیص پیدا کرد که امری بی سابقه بوده و برهمین اساس توانستیم روزانه ۴۲ کلاس درس را احداث کنیم ، امسال ۱۳۴۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در بخش ملی داریم و هر میزان از استانهای کشور از بودجه استانی به آموزش و پرورش اختصاص یابد به همان میزان ما نیز از بودجه ملی تخصیص می دهیم که در کنار تعهد ۸۰۰ میلیاردی خیرین توانسته زمینه ساز توسعه مطلوب این بخش باشد.

فانی اظهار داشت : امروز آموزش و پرورش ‌با حمایت های بی نظیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور و‌ هیات دولت و مجلس شورای اسلامی به گفتمان اصلی جامعه تبدیل شده و تلاش خواهیم کرد آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه به عنوان یک اولویت جدی مطرح باشد.

وی گفت :در دولت تدبیر و امید سند تحول بنیادین را مبنای تدوین برنامه ششم توسعه در بخش آموزش و پرورش قرار دادیم.

  فانی باتاکید بر پیگیری سیاست های پنج گانه آموزش و پرورش تمرکززدایی را آب حیات آموزش و پرورش دانست و‌تاکید کرد: در صورتی که بتوانیم با توانمندسازی مدیران، این سیاست را به درستی پیاده کنیم قطعا موجب افزایش خلاقیت مدیران و بهبود اقدامات آن ها خواهیم بود.

وی بابیان این که امسال ۴۰۰ هزار دانش آموز بیش از سال گذشته ثبت نام کرده اند و هیچ نیرویی به این سازمان اضافه نشده است اظهار داشت : آموزش و پرورش دستگاه گسترده ای است که مدیریت در آن شرایط دشواری دارد ، باید توجه داشت ساماندهی مطلوب نیروی انسانی در این بخش می‌ تواند نسخه شفابخش برنامه ها و اقدامات ما باشد.

وی‌ توجه به بومی پذیری و ایجاد توازن نیروی انسانی را از اولویت های اصلی این وزارتخانه در زمینه تامین نیروی انسانی دانست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی