اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

با هدف نشر اخبار مربوط به معلمان عزیز و تجزیه و تحلیل رخدادهای آن این وبلاگ ایجاد شده است، امیدواریم مورد استقبال قرار گرفته و بتوانیم مشکلی را از مشکلات آموزش و پرورش و معلم را حل کنیم.

بایگانی

 روز معلم در افغانستان متفاوت از سایر کشورها برگزار می شود و شرایط خاص سیاسی- اجتماعی این کشور تاثیر بسزایی بر امور آموزشی و فعالیت های مدارس این کشور دارد. در این کشور روز ملی معلم وجود ندارد و 5 اکتبر( 13 مهر) همزمان با روز جهانی معلم، از معلمان این کشور نیز تقدیر می شود.

مدارس این کشور در روز معلم تعطیل هستند اما دانش آموزان و معلمان با حضور در مدارس و با برگزاری جشن های مختلف ، علیرغم حجم وسیعی از مخالفت های گروه های مختلف با رشد آموزش و سواد آموزی در این کشور، این روز را گرامی می دارند.

از جمله برنامه های ویژه مدارس افغانستان برگزاری جشنواره های غذا و شیرینی های محلی و بومی و اجرای موسیقی های سنتی ناحیه ای است.
افغانستان از زمره کشورهایی است که طی چند دهه بر اثر بحران و تداوم جنگ و ناامنی و حضور نیروهای طالبان، ازنعمت داشتن نظام آموزشی سالم و باکیفیت محروم بوده است. بطورطبیعی با وجود چنین محرومیتی ، معلمان و افرادی که در امر آموزش مشغول به خدمت بوده اند، جز رضایت وجدان و ادای مسئولیت انسانی ، از بسیاری تسهیلات و حمایت ها محروم بوده اند اما باز هم در چنین شرایطی، مراسم روز معلم و تقدیر از مسئولان آموزشی این کشور صورت می گیرد. 
 
همچنین گزارش ها نشان می دهد که از ۵ سال پیش تاکنون آموزش و پرورش افغانستان طی یک طرح بازسازی ۵ساله اقدام به آموزش آموزگاران، بازسازی و مدرن کردن مراکز آموزشی، تشویق والدین برای توجه به تحصیل فرزندان شان را در برنامه کاری خود قرار داده است که با توجه به شرایط موجود می توان این حرکت ها را موفق دانست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی