اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

با هدف نشر اخبار مربوط به معلمان عزیز و تجزیه و تحلیل رخدادهای آن این وبلاگ ایجاد شده است، امیدواریم مورد استقبال قرار گرفته و بتوانیم مشکلی را از مشکلات آموزش و پرورش و معلم را حل کنیم.

بایگانی

سید جواد حسینی در جلسه مدیران آموزش و پرورش استان با وزیر آموزش و‌ پرورش با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در برنامه های اول مهر امسال در شهرستان ها و مناطق مختلف گفت:در راستای پیگیری شعار سال که تعلیم و تربیت تمام ساحتی در مدارس کیفی انجام‌شده کارهای بزرگی شد که دشواری هم داشت.

 

وی گفت : آموزش و پرورش خراسان رضوی با 12134 مدرسه ، 52152 کلاس درس و 1124922 دانش آموز و 90 هزار معلم ، پهن پیکر ترین سازمان آموزش و پرورش کشور را دارا است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: 26 درصد دانش آموزان در این استان روستایی و 74 درصد شهری اند ، این در حالی است که بیش از 51درصد مدارس در روستاها و کمتر از 49درصد در شهرهای استان مستقر هستند به همین دلیل تراکم کلاس در روستا 18 و در نقاط شهری 24 می باشد. 

وی افزود: از سوی دیگر 52 درصد دانش آموزان را پسران و 48درصد را دختران تشکیل می دهند ، در حالی که بیش از 55 درصد معلمان را زنان و کمتر از 45 درصد را مردان به خود اختصاص می دهند به طور کلی 6/8 درصد دانش آموزان کشور ، 13 درصد دانش آموزان استثنایی ، 14 درصد دانش آموزان شبانه روزی و 9درصد دانش آموزان روستایی کشور در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند .

حسینی گفت:این استان به تنهایی به اندازه 8 استان کشور دانش آموز دارد. اما 5.6 درصد پستهای اداری و 7.8  درصد معلمان کشور را به خود اختصاص داده است . بنابراین نسبت معلمان و کادر اداری به دانش آموزان در قیاس کشوری دارای شکاف نابرابر است . یعنی نیروی انسانی که در قالب کادر مدیریتی و اداری و نیز به عنوان معلم باید به تعلیم و تربیت فرزندان این استان بپردازند متناسب نیست.


وی به برخی از کارهای ارائه شده توسط این اداره کل اشاره کرد و گفت:
1- ارایه خدمات تعلیم و تربیت به بیش از 60 هزار اتباع خارجی
2- ارائه خدمات به بیش از 3 میلیون نفر روز زائر فرهنگی در طول سال بویژه ایام تابستان ، تعطیلات نوروزی ، دهه آخر صفر
3- برگزاری همایش های ملی ،جشنواره ها و مسابقات و اردوهای دانش آموزی و نشستهای ملی اداری که فقط در طول یک سال 45 نشست با حضور  بیش از 50 هزار نفر در این استان برگزار شده است ، کار سنگین این اداره کل را نشان می دهد .
4- استقرار 6 دبیرخانه  ملی در استان خراسان شامل :
- دبیرخانه کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی
- دبیرخانه کشوری کیفیت بخشی به کلاس های چند پایه
- دبیرخانه کشوری کیفیت بخشی به  مراکز اختلالات یادگیری
- دبیرخانه کشوری علوم و صنایع غذایی
- دبیرخانه کشوری علوم کامپیوتری
- دبیرخانه کشوری دین و زندگی

حسینی ادامه داد: توزیع به موقع و بهینه بیش از ۱۲ میلیون کتاب درسی و کسب رتبه برتر کشوری در این بخش ، راه اندازی پایگاه های تغذیه سالم، کسب عنوان برتر ثبت نام دانش آموزان ، کسب رتبه برتر کیفی و کمی سرویس مدارس و ساماندهی مطلوب نیروی انسانی به شکلی که از ۱۸۷ هزار ساعت حق التدریس اختصاص یافته این ساعات را به ۴۰ هزار ساعت تقلیل دادیم که صرفه جویی مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی