اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

با هدف نشر اخبار مربوط به معلمان عزیز و تجزیه و تحلیل رخدادهای آن این وبلاگ ایجاد شده است، امیدواریم مورد استقبال قرار گرفته و بتوانیم مشکلی را از مشکلات آموزش و پرورش و معلم را حل کنیم.

بایگانی

رتضی حاجی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در خصوص تغییر و برگشت نظام آموزش و پرورش به 3_3_6، اظهار کرد: در اجرای سند تحول بنیادین به نظر من هیچ رابطه منطقی بین تحقق هدف و راهبردهای تعریف شده جدید با ضرورت تعطیل کردن دوره راهنمایی و تبدیل 3 دوره قبل 2 دوره ابتدایی و متوسطه دیده نمی شود.

 

وی افزود: این تغییر هیچ نیازی را مرتفع نمی کند بلکه نیازهای جدیدی مانند تغییر در ساختمان های مدارس، تربیت کادر جدید آموزشی متناسب با نظام جدید را ایجاد می کند که زمان بر و هزینه بر است و هنوز هم بعد از چندسال این نیازها مرتفع نشده است. 

حاجی بیان کرد: دوره راهنمایی دوره مهمی است این دوره، دوره بلوغ جسمی و حساسیت عاطفی است. زیرا جهت گیری زندگی آینده دانش آموزان در این دوره معین می شود و به خصوص در این دوره نیاز به مشاوران متخصص فراوان است تا آن ها را به درستی راهنمایی می کنند. می شد نظام قبلی ادامه پیدا کند و اصلاحات در قالب برنامه های آموزشی و کتاب های درسی انجام شود. 

وزیر اسبق آموزش و پرورش در تایید حرف فانی، وزیر این وزارت خانه که تغییر ساختار نیاز به الزامات دارد، گفت: زمانی که دوره دبستان 6 ساله می شود و برای 5 سال معلم داریم بنابراین یک ششم کمبود معلم خواهد بود.

وی بیان کرد: باید تغییر ساختار تدریجی تر صورت می گرفت که این کار نشد و یک باره در کل کشور اجرا شد. بدین سبب کلاس ها با معلم غیر متخصص اداره شد.

ساماندهی نیروهای مازاد و کمبود

وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی و تدابیر شما برای ساماندهی نیروهای مازاد و کمبود چیست، افزود: در کار تعلیم و تربیت اقدامات نباید عجولانه انجام شود.

حاجی اشاره کرد: برخی نیروها به دلایل موجه نمی توانند در عرصه آموزش و پرورش حضور فعال داشته باشند مانند زنان که مدتی در مرخصی زایمان هستند و یا 20 هزار معلم که بیماری سخت دارند این افراد در آمار آموزش و پرورش هستند اما نمی توانند سرکلاس حاضر شوند لذا در برخی مناطق مازاد معلم داریم

رئیس شورای سیاست گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در برخی از مناطق برخی رشته ها کمبود نیرو دارند. جدول ساماندهی نیرو در آموزش و پرورش پیچیده است و باید به آن توجه کرد.

حل مشکل نیروی انسانی

وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از راه ها برای حل مشکل نیروی انسانی، این است که استخدام متمرکز در وزارت آموزش و پرورش را برداریم و استخدام ها را به مدرسه واگذار کنیم تا مدرسه نیروی مورد نیاز خود را استخدام کند.

وی ادامه داد: آزمون و گزینش آموزش و پرورش باید متمرکز انجام شود اما اجرای آن یعنی صدور حکم استخدامی باید از سمت مدرسه باشد تا تقاضای دائمی انتقال از مناطق محروم به مناطق برخوردار که یکی از آزارهای آموزش و پرورش است، کم شود.

وی افزود: این طرح قابلیت اجرایی دارد و به تدریج عملی می شود که بتوانیم استخدام را از حالت اداره و آموزش و پرورش به مدرسه ببریم.

  • معلم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی