بررسی وضعیت معلمان در هشت کشور آسیایی آغاز شد
يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷ ق.ظ
یکی از اهداف گرامیداشت روز جهانی معلم در سراسر جهان، بررسی و رسیدگی شرایط کاری و معیشتی و حقوقی معلمان دنیا است.
امسال در منطقه آسیایی بررسی وضعیت و حقوق معلمان در هشت کشور کامبوج، اندونزی، مغولستان، پاکستان، جمهوری کره، جزایر ساموآ، سریلانکا و ازبکستان در دستور کار یونسکو قرار گرفت.
بررسی ها نشان می دهد معلمان در این
کشورها با ساعات کاری بیش از تعریف استاندارد و در شرایط روستایی و فقیر و
فاقد امکانات در حال کار هستند که نیازمند بازنگری در وضعیت آن ها و ارتقای
شرایط کاری و حقوقی این معلمان ضروری است.
در همین راستا، مدیریونسکو در منطقه آسیایی مستقر در بانکوک پایتخت تایلند، خواستار مطالعات و بررسی های بیشتر در این زمینه شد.
این مطالعات در چند زمینه شرایط
استخدام، آموزش های ضمن خدمت، حجم کار، توسعه حرفه ای، حقوق، بازنشستگی،
ارزیابی، اتحادیه ها و رهبری مدرسه صورت می گیرد.