اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

با هدف نشر اخبار مربوط به معلمان عزیز و تجزیه و تحلیل رخدادهای آن این وبلاگ ایجاد شده است، امیدواریم مورد استقبال قرار گرفته و بتوانیم مشکلی را از مشکلات آموزش و پرورش و معلم را حل کنیم.

بایگانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در استان بیش از 200 کلاس درس ابتدایی کمتر از 10 دانش آموز دارند و ما باید بعد اجتماعی مقطع ابتدایی را در بین اولیاء و مربیان و همچنین مردم مطلوب تر کنیم تا بتوانیم قدم های اصلی را در این راه برداریم .

محمدحسن قائدیها گفت: مقطع ابتدایی در استان اصفهان نیازمند رسیدگی و توجه خاصی دارد که خوشبختانه در آئینه تلاش همکاران در حوزه معاونت آموزش ابتدایی آماده شده است .استان اصفهان استان پهناوری است که با 9 استان کشور با قومیت های مختلف همسایه است .در سال گذشته بیش از 200 کلاس زیر 10 نفر دانش آموز در دوره ابتدایی در استان اصفهان وجود داشت که متاسفانه نه تنها معلمان بلکه دانش آموزان آن مدارس با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کردند .

 
وی افزود: انتقاد من بر این است که در این فرآیند تعلیم و تربیت ، عوامل زیادی در دوره آموزش ابتدایی دخیل هستند  که از جمله آنها می توان به ارزش اجتماعی دوره ابتدایی اشاره کرد  به این معنا که متاسفانه بعد اجتماعی دوره ابتدایی در جامعه ما چندان مطلوب نیست .
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه  داد: در بعد رفاهی نیز علی رقم اینکه با مشکلات زیادی مواجه هستند و نسبت دریافتی آنها در مقطع ابتدایی پایین است نیازمند توجه بیشتری هستند .
 
 
وی با بیان اینکه متاسفانه یکی از مشکلات موجود در مقطع ابتدایی ، نظارت و دخالت بیش از حد عوامل برونی در آموزش ابتدایی است بیان کرد : مشاهدات نشان می دهد که متاسفانه صحنه تدریس در دوره ابتدایی مانند صحنه تصادفی است که هر کسی از راه می رسد به خود اجازه اظهار نظر می دهد به طوری که در این مقطع تحصیلی نیز هرکسی از راه می رسد به خود اجازه می دهد که در هر زمینه ای اظهار نظر کنند .
 
 
وی تصریح کرد : در حال حاضر نظام ارزیابی از فعالیت معلمان در مقطع ابتدایی انجام نشده است و این جشنواره یک کار نمادین برای شناخت چهره های برتر معلمان این دوره است .
 
وی بیان کرد : بدون شک این دوره تحصیلی ویژگی خاصی دارد و آموزش و پرورش باید تمامی تلاش خود را برای پیشبرد این مقطع تحصیلی انجام دهند تا در بقیه دوره ها خروجی خوبی داشته باشیم .
 
قائدیها تاکید کرد : در سال های اخیر دوره ابتدایی دچار ناملایماتهایی شده بود  بویژه در صنعت تحول بنیادین و اضافه شدن پایه ششم بدون آماده بودن زیر ساخت های لازم به طوری که این موضوع برای معلمان این مقطع مشکلاتی را ایجاد کرد که خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که وزارتخانه در این زمینه برای دوره ابتدایی آغاز کرد  می توان امیدوار بود که بخشی از مشکلات برطرف شود .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی