اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

با هدف نشر اخبار مربوط به معلمان عزیز و تجزیه و تحلیل رخدادهای آن این وبلاگ ایجاد شده است، امیدواریم مورد استقبال قرار گرفته و بتوانیم مشکلی را از مشکلات آموزش و پرورش و معلم را حل کنیم.

بایگانی

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ضمن اشاره به رویکرد استکبارستیزی به عنوان روح حاکم برنامه های اتحادیه در سال تحصیلی جدید گفت: نگرانی های مقام معظم رهبری از بحث نفوذ خصوصا نفوذ فرهنگی باعث شده برنامه های کلانی در این حوزه داشته باشیم.

حامد علامتی امروز 26 مهرماه در نشست رسانه ای خود به تشریح فعالیت های انجمن های اسلامی دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید پرداخت و اظهار داشت: رویکرد اتحادیه برای سال جدید تحصیلی استکبارستیزی است که در فرمایشات مقام معظم رهبری آن را مشاهده می کنیم. بر این اساس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به عنوان پرچمدار جنش دانش آموزی در کشور وظیفه دارد در زمینه گفتمان سازی و جاری سازی بیانات و افکار مقام معظم رهبری قدم های مهمی بردارد.


وی افزود: نگرانی های معظم له از بحث نفوذ خصوصا نفوذ فرهنگی باعث شده برنامه های کلانی در این حوزه داشته باشیم که ما دو مقطع زمانی را برای این برنامه ها در نظر گرفتیم. یکی برنامه های منتهی به 13 آبان و دیگری برنامه هایی که در طول سال تحصیلی اجرا خواهد شد. روح حاکم بر تمام فعالیت های اتحادیه در سال تحصیلی استکبارستیزی خواهد بود.


دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در شرح جزئیات این برنامه ها اظهار داشت: سلسله برنامه های "پنجره های نفوذ را بشناسیم" و نیز سلسله همایش های شهری با عنوان "آمریکا بدون روتوش" و همچنین بازخوانی تاریخی جهت بصیرت افزایی در سه سرفصل شامل 1- جنایات دولت آمریکا علیه مردم آمریکا 2-جنایات دولت آمریکا علیه مردم جهان 3- جنایات دولت آمریکا علیه مردم ایران از جمله برنامه های اصلی انجمن در سال تحصیلی خواهد بود. در این حوزه مجموعه نمایشگاه هایی طراحی و آماده شدند که همگی با مشارکت و عاملیت مستقیم دانش آموزان برگزار می شود.


وی در خصوص موضوع این نمایشگاه ها گفت: نمایشگاه ها در سه قسمت طراحی و اجرا خواهد شد که عبارتند از الف: آنها که اعتماد کردند و زمین خوردند (مثل دوران پهلوی) ب: آنها که کوتاه آمدند و فتنه کردند (مثل دوران نهضت آزادی) و ج: آنها که ایستادند و جاودانه شدند (مثل حضرت امام، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و شهید مطهری).


پنجره های نفوذ را بشناسیم


علامتی افزود: تشکیل کمپین های دانش آموزی تحت عنوان "پنجره های نفوذ را بشناسیم" و پویش دانش آموزی تحت عنوان "شیطان بزرگ بداند" در محیط شبکه های اجتماعی اجرا خواهد شد و نیز تحت کارنامه سیاه آمریکا در ایران که بعد از جنگ دوم جهانی شروع شد و از طریق ظلمی که رأساً در حق مردم ایران روا داشت یا حمایت از ظالم یا سکوت در برابر ظلم را شامل می شود.


دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به فصل انتشار مجموعه سخنرانی های افراد صاحب نظر با موضوع استکبارستیزی اشاره کرد و گفت: این سخنرانی ها شامل بیانات افرادی همچون نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه همچنین سخنرانی های دکتر رحیم ازغندی با عنوان "مرگ بر استکبار تا چه وقت؟" خواهد بود که در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.


تهیه روزشمار نابودی رژیم صهیونیستی


علامتی در ادامه به یکی از برنامه های خودجوش دانش آموزی در حوزه استکبارستیزی یعنی روزشمار نابودی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: پیشنهادات دانش آموزان و جزوات راهنمایی که از فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری استخراج شده در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین پخش فیلم با موضوع استکبارستیزی در قرارگاه های دانش آموزی و مدارس با همکاری دبیرخانه جشنواره عمار و شبکه تلویزیونی افق از دیگر برنامه های ما در سال تحصیلی 94-95 خواهد بود.


نامه به دانش آموزان آمریکایی


دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: دانش آموزان ما در تدارک نامه ای به دانش آموزان امریکایی هستند که هدف از آن آگاهی بخشی آنها از جنایات دولت امریکا علیه مردم آمریکا، مردم جهان و ملت ایران خواهد بود. انتشار بیانیه ها از دیگر طرح های اتحادیه در این زمینه است همچنین دسته جات عزاداری در ماه محرم که منتهی به 13 آبان خواهد بود جزو این برنامه ها است.


علامتی در پایان به موضوع استفاده از ظرفیت میزبانی ایران در اجلاس کشورهای غیرمتعهد اشاره کرد و گفت: ما می خواهیم از این ظرفیت میزبانی در بحث دانش آموزی بهره برداری کنیم. همچنین برنامه هایی در زمینه فضای مجازی داریم که بیشتر مربوط به استفاده از ظرفیت تلفن های همراه می شود.
  • معلم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی