اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

تازه ترین اخبار آموزش و پرورش، معلمان، دبیران و هنرآموزان

اخبار فرهنگیان و آموزش و پرورش

با هدف نشر اخبار مربوط به معلمان عزیز و تجزیه و تحلیل رخدادهای آن این وبلاگ ایجاد شده است، امیدواریم مورد استقبال قرار گرفته و بتوانیم مشکلی را از مشکلات آموزش و پرورش و معلم را حل کنیم.

بایگانی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، سید مصطفی آذرکیش ، با بیان اینکه توسعه هنرستان ها یکی از راه های برون رفت مطلوب دانش آموزان است، گفت: یکی از راه های توسعه پایدار، آموزش فنی و حرفه ای است. حضور بیش از 22 درصد از دانش آموزان دوره متوسطه در این شاخه را داریم تا مهارت و شغل را اخذ کرده و وارد بازار کار شوند.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بنده بازدیدهایی از مناطق محروم و شبانه ورزی 27 استان کشور داشتم که در هر استان یک هنرستان کاردانش ساخته شده و در این موضوع یک پوشش صد در صدی داریم.

وی خاطرنشان کرد: متناسب با نیازهای بومی، منطقه ای و ملی رشته ها را متنوع سازی می کنیم. 264 رشته مهارتی در شاخه کاردانش داریم که این امکان را برای ما ایجاد می کند تا دانش آموزان را متناسب با این رشته ها وارد بازار کنیم.

آذرکیش افزود : دانش آموزان را باید بر اساس علایق، نیاز و استعداد های آن ها، هدایت کنیم. باید آموزش های کاردانش متناسب با نیازهای بازار کار باشد.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: 23 تا 25 شهریورماه مرکز ملی فرش ایران دوره آموزشی برای کارآموزان و هنرآموزان شاخه کاردانش سراسر کشور برگزار کرد چراکه نیازهای دانش آموزان را می داند.

وی تصریح کرد: در تمام اسناد بالادستی و سیاست های مقام معظم رهبری توسعه آموزش های مهارتی آمده است و در برنامه ششم توسعه این موضوع مورد تاکید قرار می گیرد زیرا بیش از 700 هزار هنرجو در هنرستان های سراسر کشور نیاز به آموزش شغل مفید دارند.

آذرکیش اظهارکرد: یکی از سیاست های اولویت دار آموزش و پرورش توسعه آموزش های مهارتی است. متناسب سازی با نیازهای واقعی بازار کار به تحقق این موضوع و سیاست کمک شایانی می کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی